INFO & FAQ

De huisregels

  • De minimumleeftijd is 18 jaar.
  • Volg altijd de instructies op van de organisatie, beveiliging, verkeersgeleiders en EHBO-personeel.
  • Vuurwerk, wapens en scherpe of gevaarlijke voorwerpen zijn niet toegestaan en kunnen indien daar aanleiding toe is in beslag worden genomen.
  • Er geldt een Zerotolerance drugsbeleid.
  • Softdrugs zijn niet toegestaan op het festivalterrein en bij constatering van bezit of gebruik worden de middelen in beslag genomen.
  • Harddrugs zijn niet toegestaan en bij constatering van bezit en/of gebruik hiervan worden de middelen in beslag genomen en wordt men per direct van het festivalterrein verwijderd en overgedragen aan de aanwezige politiediensten.
  • Het is niet toegestaan om eten en/of (alcoholische) drank, glaswerk, plastic flessen, bekers, vuurwerk, drugs, wapens, dieren en andere illegale substanties mee het festivalterrein op te nemen.
  • Het betreden van het festivalterrein is op eigen risico. De organisatie kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade die voortvloeit uit directe of indirecte handeling van de organisatie en door personen die ingehuurd zijn door derden tijdens het verblijf op het festival, tenzij er sprake is van grove nalatigheid.
  • Foto-, video-, en audio-opnameapparatuur zijn niet toegestaan (mobiele telefoons met camera zijn wel toegestaan).
  • Voetbalshirts met club- of land gerelateerde uitingen zijn niet toegestaan. Bij het dragen hiervan kan men de toegang tot het festivalterrein worden ontzegd.
  • Stickers met aanstotende leuzen of symbolen zijn niet toegestaan op het festivalterrein.
  • Roken in de Onderzeebootloods is niet toegestaan. Roken in de daarvoor bestemde rookruimte is wel toegestaan.
  • Lees hier de algemene voorwaarden.

Algemene informatie

Minimum leeftijd
De minimumleeftijd die geldt voor bezoekers van Toffler Indoor Festival is 18 jaar. Dit wordt gecontroleerd bij de ingang en bij twijfel kan om een legitimatiebewijs worden gevraagd. Als je die niet hebt, kan de toegang tot het evenement worden ontzegd, ook indien je een tickets voor het festival hebt gekocht. De organisatie retourneert in dit geval geen gelden voor aangeschafte tickets
Toegang invaliden
Toffler Indoor Festival is toegankelijk voor invaliden. Er zijn rolstoeltoegankelijke toiletten en er is mogelijkheid om dichtbij Toffler Indoor Festival te parkeren indien u slecht ter been bent. Neem in dat geval contact op via info@tofflerfestival.nl
Locatie
Het adres van de Onderzeebootloods. RDM-straat 1 | 3089 JS | Rotterdam
Parkeren
Er is voldoende betaalde parkeergelegenheid bij de Onderzeebootloods. Parkeren is niet gratis, hier dien je een parkeerticket voor te kopen via onze ticketshop of ter plekke (dit is wel duurder).
Kluisjes
Er wordt op Toffler Indoor Festival gebruik gemaakt van E-lockers. Voor de E-lockers hoeft alleen een vast tarief te worden betaald en wordt geen borg gevraagd. Om jezelf wat tijd te besparen kunnen er van tevoren al via onze ticketshop E-lockers gekocht worden, dit kan tot de donderdag voor het event. Hierna zijn de E-lockers alleen te koop op de locatie.
Tickets
Er kunnen online tickets worden aangeschaft via www.tofflerindoorfestival.nl. Als het event niet is uitverkocht, zijn er tickets verkrijgbaar bij de ingang. Dit zal vooraf duidelijk worden gecommuniceerd via de website en social media. Het is niet nodig op jouw ticket(s) uit te printen, deze kunnen worden gescand vanaf een mobiele telefoon, maar zorg er in dat geval wel voor dat je jouw ticket klaar hebt staan op je mobiele telefoon en dat de helderheidsinstellingen op maximaal staan.
Shuttle bus
Om het festivalterrein makkelijk te bereiken zetten wij pendelbussen in, de tickets zijn overigens niet gratis maar gelden wel voor de heen- en terugreis. – Vanaf 15:00 uur rijden er pendelbussen vanaf metro station Slinge.  – Vanaf 22:30 rijden er pendelbussen vanaf het festivalterrein terug naar metro station Slinge.  LET OP: deze bus is niet gratis, koop een ticket via onze ticketshop of betaal ter plekke (dit is wel duurder).
Munten
Er kunnen op Toffler Indoor Festival munten worden gekocht. Munten kunnen worden aangeschaft door middel van contant geld of via een pinautomaat. In de locatie zelf kan enkel en alleen met munten worden betaald.
Sigaretten
Het is niet meer mogelijk om sigaretten te kopen op het terrein van Toffler Indoor Festival. Wij als organisatie willen bijdragen aan een betere gezondheid van onze bezoekers en een uiteindelijke rookvrije generatie. Bezoekers mogen zelf wel maximaal 2 pakjes meenemen.
Eten en drinken
Tijdens Toffler Indoor Festival zijn er voldoende mogelijkheden om eten en drinken aan te schaffen. Het is niet toegestaan om zelf eten en drinken mee naar Toffler Indoor Festival.
Ons recycle systeem
– Bij binnenkomst krijgt de bezoeker 1x gratis recycle munt na het scannen van de e-ticket. – Aan de kassa haalt de bezoeker consumptie munten. – Aan de bar bestelt de bezoeker een drankje en betaalt met consumptie munten voor het drankje + 1 recycle munt voor de beker. – Wanneer je beker leeg is kun je deze inleveren bij: – De bar, speciale inleverpunten of bij de Green Teams. – Het halen van een nieuw drankje aan de bar. Je betaalt dan enkel voor het drankje. – Geen beker meer? Dan betaal je 1 consumptie munt voor je beker/blikje/flesje. – Verlaat je het evenement? Ruil je beker om voor een kaartje met een unieke code.
Toiletten
Er wordt gezorgd voor voldoende toiletten tijdens Toffler Indoor Festival.
Medicijnen
Het is toegestaan om medicijnen mee te nemen mits er een officiële doktersverklaring kan worden getoond en de medicijnen in de originele verpakking worden meegenomen.
Gehoor
Gehoorschade is makkelijk op te lopen wanneer je lange tijd in een omgeving met harde geluiden begeeft. Tijdens Toffler Indoor Festival worden geluidsniveaus van boven 95db bereikt. Het is daarom sterk aan te raden om gehoor bescherming te dragen en je oren regelmatig voldoende rust te geven. Er zullen oordoppen verkrijgbaar zijn op locatie bij de merchandise stand.
Lost & Found
Na 30 november 2024 kan voor gevonden voorwerpen contact worden opgenomen met de organisatie via dit formulier of stuur een mail naar info@tofflerfestival.nl
Klachten
Wij proberen overlast voor omwonenden en bezoekers zoveel mogelijk te voorkomen. Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft. Klachten kunnen worden gemeld via het klachtenformulier. Bij vertraagde reactie vragen wij om uw begrip in verband met de drukte in aanloop naar, tijdens en na het festival. Wij proberen iedere klacht uiteraard in behandeling te nemen.

    Veelgestelde vragen over de tickets

    Ik ben mijn ticket(s) kwijt, waar kan ik ze terug vinden?
    Als je je ticket(s) niet meer kan vinden of als je de bevestigingsmail met je ticket(s) kwijt bent, kan je via deze link vragen om je bevestigingsmail opnieuw te versturen.
    Waarom moet ik mijn tickets personaliseren?
    Alle populaire evenementen hebben te maken met organisaties en mensen die hun gekochte tickets proberen door te verkopen voor veel te hoge prijzen. Om dit te voorkomen, vragen wij de kaartkoper om de tickets te personaliseren door middel van het invoeren van de gegevens van de persoon die het evenement zal betreden. Op deze manier verkleinen we de kans dat grote hoeveelheden tickets worden doorverkocht voor te hoge prijzen. Ook kunnen we overheidsinstanties beter informeren in het geval van noodsituaties. Het personaliseren van de kaarten vindt plaats nadat je de bestelling hebt voltooid.
    Hoe moet ik mijn tickets personaliseren?
    Iedere bezoeker van Toffler Indoor Festival dient zijn tickets te personaliseren. Toegang tot Toffler Festival is alleen mogelijk met een toegangsticket op jouw eigen naam. Na het bestellen van de tickets ontvangt de hoofdkoper een mail om de tickets personaliseren.    Als je je ticket(s) wilt personaliseren, volg dan de onderstaande instructies: – Klik op de link in de bevestigingsmail om het personalisatieproces te beginnen – Claim één van je tickets voor jezelf door ”Claim ticket” te selecteren en je persoonlijke gegevens in te vullen.   Hoe kunnen je vrienden hun tickets personaliseren? – Stuur een of meer tickets een vriend of vriendin door te kiezen voor ”Stuur naar vriend”; – Je vriend(in) ontvangt een uitnodiging per e-mail op het opgegeven e-mail adres, die hij/zij kan accepteren door ‘Claim nu’ te selecteren. – Je vriend(in) claimt zijn/haar ticket; – Hij/zij wordt doorgestuurd naar de personalisatiepagina waar hij/zij de persoonlijke gegevens moet invullen en het ticket kan claimen!
    Tot wanneer kan ik mijn tickets uiterlijk personaliseren?
    De tickets hoeven niet direct gepersonaliseerd te worden, maar moeten wel 24-uur voor het evenement gepersonaliseerd te worden. In de bevestigingsmail van je bestelling vind je hier meer info over en staat vermeld tot wanneer het mogelijk is je tickets te personaliseren.
    Moet ik een identiteitsbewijs meenemen naar het evenement?
    Ja, je bent wettelijk verplicht om je te identificeren. voor het betreden van een evenement kan de beveiliging vragen om een identiteitsbewijs, zodat gecontroleerd kan worden of de naam overeenkomt met het gepersonaliseerde ticket. Houd er rekening mee dat een kopie van het identiteitsbewijs ongeldig is. De toegang tot het evenement kan geweigerd worden in het geval er een andere naam op het ticket staat. De waarde van het ticket zal dan niet terugbetaald worden.
    Ik moet de naam van het ticket veranderen, wat kan ik doen?
    Het is mogelijk om de naam dat op het ticket staat te veranderen (omdat je iemand anders wil uitnodigen voor het evenement). Om zwarthandelaren te ontmoedigen wordt hier een kleine fee voor gevraagd. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert. Indien je je tickets gepersonaliseerd hebt maar je wil de naam op het ticket wijzigen, dan kan dat via Ticket Transfer. Je hebt hiervoor de barcode van het ticket nodig en het e-mailadres waarmee het ticket is besteld.
    Ik moet de naam van het ticket veranderen, wat kan ik doen?
    Het is mogelijk om de naam dat op het ticket staat te veranderen (omdat je iemand anders wil uitnodigen voor het evenement). Om zwarthandelaren te ontmoedigen wordt hier een kleine fee voor gevraagd. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert. Indien je je tickets gepersonaliseerd hebt maar je wil de naam op het ticket wijzigen, dan kan dat via Ticket Transfer. Je hebt hiervoor de barcode van het ticket nodig en het e-mailadres waarmee het ticket is besteld.  Je kunt de naam op het ticket wijzigen via deze link. Let op: Door het ticket over te dragen, wordt er een nieuwe bestelling voor de nieuwe eigenaar aangemaakt. Het originele ticket wordt automatisch geannuleerd en wordt niet meer in je bestelling weergegeven.
    Ik kan niet meer komen, kan ik mijn ticket(s) verkopen op TicketSwap?
    Ja, verkopen is mogelijk via de bevestigingsmail die je van Paylogic hebt ontvangen. Hier vind je een knop met de tekst: ‘Beheer bestelling’. Je ziet dan een overzicht van je gekochte tickets. Om een ticket te verkopen op TicketSwap klik je op ‘Meer acties’ en vervolgens op ‘Verkopen op TicketSwap’.